23/05/2011

I celebrate the first






















Moi, mä oon Sanna 19 vuotta. Kotikaupunkini Äänekosken metropolitanimaisesta tunnelmasta kertoo varmaan aika paljon se, että ennen kuljin koulumatkallani kolmen pellon ohi. No, mahtuu siihen matkalle yhdet liikennevalotkin, mutta olen pikkukaupungin kasvatti ja landespede, vaikka asiaa kuinka koittaisi kaunistella.























Tää keskisuomalainen pikkukaupunki liittyy sinällään olennaisesti tähän blogiin, että pakoyritykseni tästä loukosta saavat pääosan täällä (olen kyllä myös hyvä eksymään aiheesta). Ensimmäinen pako-operaationi toteutuu jo kahden viikon kuluttua, kun kesätyöt Pariisin Disneylandissa kutsuvat ainakin syyskuun alkuun asti. Pikkuhiljaa tässä alkaa jännityskin hiipiä vatsanpohjaan, varsinkin noiden tuhkapilvien leijaillessa jälleen taivaalla...




















Kuten kesätyöpaikastani voi ehkä päätellä, tykkään paljon matkustelusta ja kaikesta uudesta ja jännittävästä. Mun on mahdotonta kertoa, minne haluaisin matkustaa, kun alan luetella läpi koko maailmankarttaa siinä vaiheessa. Ellen tässä lähivuosina lottoa miljoonia, löydä ökyrikasta miestä tai tee jotain uskomatonta keksintöä, täytyy varmaan valitettavasti uhrata aikaa muuhunkin kuin matkusteluun. Isona musta tuleekin sitten arvostettu ja peloton ulkomaantoimittaja, joka raportoi livenä niin sotakriiseistä kuin luonnonmullistuksista ja terrori-iskuistakin. Tästä suunnitelmasta joustetaan vain parempiin vaihtoehtoihin.


















Matkustelun lisäksi tykkään siis myös kirjoittamisesta (ja olen loputtoman utelias). Lehtijuttuja oonkin kirjoitellut paikallislehtiin ja vähän muualle jo useamman vuoden. En kuitenkaan vietä ihan kaikkea vapaa-aikaani ruudun edessä näppistä hakaten vaan oon harrastanut monenlaista tanssia alle kouluikäisestä. Jos en siis saa Pariisissa itseäni ymmärretyksi, voin varmaan turvautua tältä pohjalta taiteellisesti improvisoituun elekieleen?

Mutta nyt taitaa olla tän illan jutut tässä. Eihän sitä pidä kaikkea paljastaa kerralla. Palaan pian!


Tegan & Sara - The First

Kuva 1: Lilla-Maria H., Lontoo 2011
Kuvat 2-3: minä, Pariisi 2009, Luxemburg 2010
Kuva 4: Veera R. 2011

No comments:

Post a Comment