30/05/2012

You're tall just like a giraffe



 












Oon aina vihannut yli kaiken 1) eläinkuvia tai pahimassa tapauksessa kokonaisia eläinalbumeita Facebookissa, 2) eläinpostauksia blogeissa ja 3) yleisesti kaikkea eläimiä suuresti ylistävää. En tiedä, miten tähän tilanteeseen on päädytty, sillä alle 10-vuotiaana olin naulattu lauantai-iltaisin television eteen Avaran luonnon tullessa ja leikin päivästä toiseen pikkueläimillä. Nyt esitänkin suuret pahoittelut, että tämä lapsuuteni eläin- ja luontofriikki kuoriutui esiin viime viikonloppuna ja halusi myös laittaa kaikki nämä kuvat ehdottomasti teille näytille.

Kuvat ovat siis Jardin des Plantes -puistosta ja sen eläintarhasta. Aurinkoisena päivänä se oli oikein kiva paikka vierailulle. Kaikki jännittävät eläimet kuten kissapedot olivat tietysti kerällä jossain nurkassa niin kuin aina. Kuinka moni on oikeasti nähnyt niiden joskus liikkuvan?
Eläintarhassa oli myös orankeja, mutta ne näyttivät niin pohjattoman surullisilta tuijottaessaan ihmisiä lasin läpi, etten pystynyt ottamaan kuvaa siitä ahdingosta. Voi raukkoja. Mulle tulee koko ajan enemmän sellainen fiilis, että mun on päästävä Afrikkaan lähivuosina ja mentävä safarille, jolla näkisin oikeasti kaikki eläimet pomppimassa iloisena luonnossa.

Puiston yhteydessä on myös kaikkia kivan tieteellisiltä kuulostavia museoita kuten evoluutiomuseo, mutta saa nähdä, onko mulla aikaa kaiken mahdollisen kiertämiseen täällä Pariisissa tänä kesänä...

No comments:

Post a Comment