06/09/2012

A lazy writer says hi



Hei pitkästä aikaa. Ajattelin tulla kertomaan, että hengissä ollaan, tosin nyt henki kulkee jo Suomen puolella Ranskan sijaan. Viimeiset viikon Disneyn taikamaailmassa menivät todella nopeasti ja sitten sitä yhtäkkiä oltiinkin turvatarkastuksen toisella puolella vilkuttamassa ihmisille. Sinetöin tosin varmaan suomalaisten kylmäsydämisyyden kaikkien silmissä, kun en järjestänyt mitään julkista vesiputous- ja nyyhkytysshow'ta.
Kun saavuin Suomeen, olin aivan sekaisin: en osannut nostaa rahaa ja sanat takkusivat. Nyt on melkein kaksi viikkoa Suomi-eloa takana, enkä ole oikein vieläkään ymmärtänyt, ettei mulla toistaiseksi ole ostettuna lentolippua takaisin Ranskaan.

Tässä parin viikon sisällä olen ehtinyt vaihtaa paikkakuntaa ja asettautua Tampereelle. Viiden-kuuden vuoden päästä olen sitten toivottavasti yhteiskuntatieteiden maisteri journalismin ja viestinnän tutkinnon jälkeen. Koulu alkoi maanantaina, mutta en ole oikein vielä ehtinyt virittäytyä siihenkään ajatukseen. Vajaassa viikossa olen ehtinyt rakastua Tampereeseen, tavata monta uutta ja kivaa ihmistä ja palloillut ympäriinsä. Vaikka hukkasin ensimmäisellä koulumatkallani yhden lempikoruni ja toisella pyörästäni puhkesi kumi (mikä johti 36 euron lisämenoihin), elämä on jeejee täälläkin. Suomalaisetkin osaa hymyillä!

Mutta tosiaan, en tiedä, onko mun elämä nyt niin jännittävää. Voisin toki laittaa kuvia mun viimeisiltä viikoilta Pariisissa, mutta en ole ihan varma, onko elämässäni hirveästi jännää sisältöä sen jälkeen. Ketään ei varmaan kiinnosta mun aamupala tai koulustressit, vai?

5 comments:

  1. Anonymous6/9/12 22:12

    kylläpäs kiinnostaa aamupalat ja koulustressit! : D

    ReplyDelete
  2. Kiva kun kerroit että olet päässyt takaisin Suomeen, ja mukavaa opiskelua Tampereella!

    ReplyDelete
  3. Anonymous7/9/12 15:15

    KIINNOSTAA

    ReplyDelete
  4. Anonymous8/9/12 11:57

    Varmasti sun elämä on täällä Suomessa nyt erilaista verrattuna Pariisiin ja voi tuntua, ettei se niin jännää ole, mut älä nyt vaan lopeta hyvän blogin kirjoittamista :) Kyllä ne aamiaiset ja koulustressitkin kiinnostaa :DD

    ReplyDelete
  5. Jatka ihmeessä kirjoittamista, oon ainakin itse tykästynyt kovasti sun blogiin. :) Lähdenkin parin viikon päästä Pariisiin vaihtoon juuri Tampereen yliopistolta, eli ilmeisesti samasta paikasta missä nyt aloitit? Sun blogin oon kyllä lukenut läpikotaisin ja laittanut kaikki vinkit korvan taakse. Ja epäilen, ettei se Pariisi sultakaan oo vielä kokonaan taakse jäänyt! :)

    ReplyDelete